Wie kan mij vertellen wat de titel van de volgende Deense of Zweedse film is?

De film was dit jaar nog op tv. Het ging over een gezelschap/familie die samen kwam in een hotel om daar iets te vieren en daar ook te overnachten.
De vader van de familie kreeg ruzie met de kok/hoteleigenaar over iets en deze ruzie werd zo erg dat de familie of de hoteleigenaar buiten het hotel werd gesloten en dat ze mekaar beschoten met jachtgeweren.

Het was trouwens niet de film Festen. Sommige dingen uit de film leken er wel op, maar dit was een andere film.

Toegevoegd na 6 uur:
Er staat mij ook iets van bij dat de hoteleigenaar enkele familieleden gijzelt en de vader met nog wat andere familieleden buiten is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was het camerawerk vergelijkbaar, uit de hand gefilmd? En was het zonder soundstrack (alleen muziek die op de locatie was?) Dan kun je zoeken op 'Dogma 95' of 'Dogme 95', dat is de naam van het genre (en het verbond dat filmmakers aangingen om op die manier te filmen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel, het camerawerk was vergelijkbaar en de humor was ook zo bizar als uit de film Festen. Ik zal even op Dogma95 zoeken. Ik weet dat hier enkele regisseurs inzitten die zulke films maken. Tot nu toe heb ik het nog niet gevonden en ik zou de film zo graag nog een keer zien.

Antwoorden (1)

Dogma 95 film nr 19 lijkt er als enige dogma film een beetje op
Når nettene blir lange (2000)

Een Noorse familie is op weg naar een afgelegen berghut om daar de kerstdagen in een idyllisch e sfeer door te brengen. Vader en moeder arriveren met hun vier volwassen kinderen, hun kleinkinderen en Poolse schoonouders in de krap bemeten en koude berghut. Terwijl het buiten min 30 graden is, loopt de temperatuur in de hut tot ongekende hoogtes op. De verhoudingen binnen de familie blijken behoorlijk scheef en in het afgelegen hutje borrelt het oud zeer en de verborgen frustraties langzaam naar een kookpunt. Verder begint de kerosinekachel te lekken, krijgt het kleinkind astma-aanvallen en lijdt één van de dochters hevig aan liefdesverdriet. Moeder probeert zo goed mogelijk de stemming er in te houden. Ze kookt grote maaltijden en roept om de haverklap "Wat hebben we het toch gezellig", maar tot overmaat van ramp zet vader het op een drinken en dan gaat alles pas echt goed mis.