Waarom niet gewoon schieten als beide personen een pistool hebben gericht?

Vaak zie je in films dat er twee mensen tegenover elkaar staan met beide een pistool op elkaar gericht, natuurlijk is het niet echt en ook om de spanning wat op te bouwen. Maar zou een van hen niet gewoon kunnen schieten aangezien een kogel heel snel gaat?

12 maanden geleden
1.2K
TurfGraver
12 maanden geleden
Dat een kogel snel gaat wil nog niet zeggen dat die ander niet ook kan schieten.
Stijn073_
12 maanden geleden
Laten we zeggen dat de personen 10 meter van elkaar af staan. Een kogel gaat 100 meter per seconde dus 10 meter in 0,1 seconde. Dat zit onder de gemiddelde reactietijd van een mens…
TurfGraver
12 maanden geleden
Maar als je geraakt wordt hoef je niet op slag dood te zijn.
Stijn073_
12 maanden geleden
Nee oké, dankjewel
Cryofiel
12 maanden geleden
Maar wel uit balans gebracht door de impuls van de kogel, en gewond. Dat vermindert de kans dat je raak schiet.

De eerste die schiet kan een tweede schot afvuren voordat de ander de kans krijgt gericht te schieten.
tinus1969
12 maanden geleden
Dit is vooral een ‘tvtrope https://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/ShowdownAtHighNoon historisch https://www.history.com/this-day-in-history/wild-bill-hickok-fights-first-western-showdown

Antwoorden (1)

"Maar zou een van hen niet gewoon kunnen schieten"; ja hoor. Kan prima. Alleen is dat vaak niet goed voor de spanning en het verhaal.
12 maanden geleden