Wat is de naam van een jaren 80 film over een jongen die buiten zijn lichaam treedt?

Ik zoek een jeugdfilm uit de jaren ‘80.
Daarin kan een jongen en ik dacht ook een meisje, in hun slaap buiten hun lichaam treden. Is dat astrale projectie?
Dan zien ze zichzelf dus in bed liggen…Maar volgens mij moesten ze wel op tijd terug zijn anders sterven ze of kunnen ze niet meer terug. Of als de uitgetreden ziel overlijd kunnen ze niet meer terug en sterven ze ook in het echt…Dat laatste weet ik niet 100% zeker, want dat zit ook in een andere recentere film geloof ik.
Als ik het liedje together in electric dreams hoort, dan moet ik altijd aan de film denken.
Waarom weet ik niet, want dat nummer hoort volgens mij bij een hele andere film.
Verder weet ik er helaas weinig van.
Ik ben benieuwd of iemand dit herkend.
Groeten van Wilfred

een jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Explorers uit 1985 bedoel je denk ik.
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Die film gaat over de bouw van een ruimteschip. Wat is de link met de vraag dan?
Wilfred
een jaar geleden
Hi Janjan,
Ik heb de film gevonden!
Het is: Dreams Come True uit 1984. Ik heb heb direct gekeken, maar was in m’n gedachten toch iets beter. Hahahahaha, was écht niet om aan te gluren!! Verschrikkelijk gewoon….Groeten Wilfred
Flatliners denk ik
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Wilfred
een jaar geleden
Hi Elzzz,
Ik heb de film gevonden hoor.
Het is Dreams Come True uit 1984. Ik heb hem gelijk gekeken, maar dat viel toch vies tegen…Echt niet om aan te zien, hahahahaha. Maar ik heb hem dus eindelijk gevonden en ben weer een illusie armer.
Groeten Wilfred
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Dat is dan weer een beetje jammer..
De naam van de jaren 80 film waarin een jongen buiten zijn lichaam treedt is 'Frequency'. De film is uitgebracht in 2000 en geregisseerd door Gregory Hoblit.
9 maanden geleden