Welke film moet je echt gezien hebben?

niet als kind, die is al eerder gesteld.

Trouwens, mijn topper is Dreamgirls, en Click met Adam Sandler, geweldige films!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Deep Impact, The Green Mile (en de rest van het Stephen King assortiment.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Pulp Fiction, Samuel L. Jackson en John Travolta op topniveau en natuurlijk The Doors met Val Kilmer

Toegevoegd op 24-04-2009 09:27:36
of mag ik maar 1 film aangeven?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kies er zoveel als je wilt :) ik zoek tips voor het weekend
Tja, geheel in lijn met het antwoord op de vraag naar mijn beste boek, komt ook The Lord of the Rings trilogie hier bij mij spontaan bovendrijven.
Wat heb ik van die boeken en die films genoten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Crash, the Sixth Sense, the Matrix. Deze films weerspiegelen DE WAARHEID...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
klopt MIJN WAARHEID... maar ook: weerspiegelen,
w e e r s p i e g e l e n . . .
Lord of the rings
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik vind 28 days later heel goed (als je m met een korreltje zout neemt), en sin city, erg mooi gedaan.

er zijn eigenlijk zoooveel classics die je gezien moet hebben, snatch, lock stock & two smoking barrels, pulp fiction, reservior dogs, enz enz enz
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn all time favorite blijft Bambi.
Die ogen, dat verdriet, humor.
ge-wel-dig. Maar ja ik schijn dan ook bevooroordeeld te zijn als disney-a-holic
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Films die ik TE mooi vind;
De dominee, Nachtrit, Lord of the rings, Clock work orange, Europtrip.
Van alles wat, maar wel mooie en leuke films!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als aanvulling op bovenstaande antwoorden is de film Knowing naar mijn idee ook wel erg goed.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lock, Stock and Two Smoking Barrels en natuurlijk Shawshank Redemption.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Slumdog millionair, The Notebook, I am Sam
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
As it is in heaven. zweeds meesterwerk over een beroemd componist die terugkeert naar zijn geboortedorp. La Meglio Gioventi. (epos in 3 uren van een italiaanse familie van 1968 tot 2000) klasse. Salvador van Daniel Brühl (over het laatste slachtoffer van dictator Franco. Bella Martha van sandra Netttelbeck over een vrouwelijke chef-kok die het dochtertje van haar zus moet opvoeden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hangt natuurlijk helemaal van je smaak af. Maar klassiekers die iedereen gezien moet hebben zijn natuurlijk:
The good, the bad and the ugly,
Apocalypse now,
Pulp fiction,
Lock, Stock and two smokin' barrels
Snatch,
The Big Lebowski
en natuurlijk alles van Stanley Kubrick.

En dan heb ik het nog niet gehad over alle échte klassiekers die ik zelf ook nog moet zien, zoals Casablance, Citizen Kane etc.

Je hebt dus nog wel wat te doen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Azumi (als je tegen bloed kunt).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Braveheart is echt een topper!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Into the Wild
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Once upon the time in the west, meesterwerk, ook door de muziek van Enio Morricone. De blik van Claudia Cardinale...
Casablanca
Das Experiment, zodat je nooit en nooit je laat inlenen voor zo'n experiment
Fargo
Als ultieme feel good movie: Amelie
Oja: en sluit niet de oude musicalfilms uit: Mary Poppins, Sound of Music!