Was Viana (Disney) een Maori?

Haar gebied leek namelijk niet op nieuw Zeeland maar haar levensstijl wel op die van Maori’s. Ik heb het over Viana/Moana van Disney.

3 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Ja.
Vaiana komt van het eiland Motunui, alwaar de godin Te Fiti vereerd wordt. Ze wordt geholpen door de halfgod Maui.
Motunui bestaat echt als eiland van nieuw Zeeland, alwaar de Maori bewoners waren.
Tui Fiti or Tuifiti is naam van verschillende legendes in Polynesische mythen.
Māui (Maui) is de grote held, maar ook een schelm in Polynesesische mythen.
3 jaar geleden
Mikaapje
3 jaar geleden
Het is een echte legende dus? Maar waren Polynesiër later in nieuw Zeeland gekomen?
Mikaapje
3 jaar geleden
Ik heb volgensmij ooit gelezen dat polonesiers de groep mensen was en toen ze op nieuw Zeeland gingen wonen mauori heette. Klopt dat?
Miekie77
3 jaar geleden
Volgens wiki komen de bewoners van de Polenesische eilanden oorspronkelijk uit Taiwan. Ze zijn via Melanesia naar New Zeeland en contreien gekomen. https://en.wikipedia.org/wiki/Polynesia#Origins_and_expansion

Andere antwoorden (1)

Nee! Moana is een Polynesische. Polynesië (een eilandengroep) ligt tussen Paaseiland, Nieuw Zeeland en Hawaii in. De bewoners zijn geen Maori.
een jaar geleden