Hoe heet de film uit begin jaren 90 waarbij 2 mannen worden ingevroren?

Ik heb een vraag, een film van tussen 1989 en 1993 ongeveer dat zou moeten gaan om 2 mannen die worden ingevroren. Die ene is voortvluchtig dacht ik en de andere moest om medische redenen worden ingevroren met de hoop dat er in die tijd voor hem een oplossing is. Ze worden beiden ingevroren en komen vroeger wakker doordat ene vrachtwagen in rijd net op dat huis waar ze waren ingevroren. Is geen bekende film, daarom is mijn zoektocht niet makkelijk. Maar misschien herkend iemand die ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Jij bedoeld: Demolition Man
Met o.a.:
Sylvester Stallone, Wesley Snipes en Sandra Bullock

Verhaal:

In 1996 wordt de gewelddadige crimineel Simon Phoenix (Wesley Snipes) opgepakt door John Spartan (Sylvester Stallone) en vervolgens diepgevroren in de Cryo-gevangenis. Politieambtenaar Spartan wordt ook diepgevroren omdat er in zijn jacht op Phoenix tijdens een explosie een dertigtal mensen om het leven kwamen, waarvan hij mede de schuld krijgt.

Na 35 jaar ontsnapt Phoenix en maakt hij de straten van Los Angeles opnieuw onveilig. Bovendien blijkt hij plotseling allerlei vaardigheden te hebben die hij voorheen niet had, maar die hem goed van pas komen bij het ontketenen van een misdaadgolf. Los Angeles is in de tijd dat Phoenix en Spartan ingevroren zaten niettemin een uiterst vredelievende plek geworden, waar geweld vreemd is en niemand weet hoe hier mee om te gaan. Spartan wordt daarom ontdooid om Phoenix nogmaals te stoppen.
---
Mocht je toch wat anders bedoelen, dan is hier een heel lijstje met dergelijke films:
https://www.imdb.com/search/keyword/?keywords=cryogenic-suspension&ref_=kw_ref_typ&sort=moviemeter,asc&mode=advanced&page=1&title_type=movie