Wat is er gebeurd met Blake in de sf serie Blakes7?

Blake is (duidelijk) DE hoofdrolspeler in de 70s Science fiction serie
Blakes 7. Dat blijkt in het eerste seizoen heel duidelijk. Dan ineens loopt alles
anders en is hij foetsie. Ik ben de serie aan het kijken en bijna heb
ik het laatste seizoen (4) voltooid maar Blake blijft foetsie.
Ik snap niet helemaal wat hier gebeurd is toen, is hij soms omgekomen
in het echte leven als acteur. Is hij ontslagen ? Heeft de acteur er soms de
brui aan gegeven ? Er is in een van de afleveringen nog ergens heel
kort een moment waarop Blake te zien is, maar dat is ook alles.
nu dan de serie heet duidelijk Blakes 7
en gaat over ongeveer 7 ruimtevaarders, maar waar is Blake gebleven ?

1.9K

Antwoorden (1)

De acteur (Gareth Thomas) heeft er zelf voor gekozen om niet terug te keren, als ik onderstaande tekst uit de (vertaalde) bron goed begrijp.

De BBC schakelde nieuwe schrijvers in voor de volgende serie. Er werd besloten dat een van de vaste personages zou sterven om aan te tonen dat Blake en zijn bemanning niet onoverwinnelijk waren. Gan, gespeeld door David Jackson, werd gekozen omdat Gan onvoldoende was gebruikt en het minst populaire personage was. Hoewel de beoordelingen daalden ten opzichte van de eerste serie, gaf de BBC opdracht tot een derde. [42] Toen Gareth Thomas en Sally Knyvette besloten niet terug te keren, waren nieuwe personages nodig zodat het verhaal kon doorgaan zonder het titulaire karakter. Suggesties voor een vervangende acteur voor Blake werden afgewezen en Avon werd prominenter in het verhaal. Nieuwe karakters Del Tarrant, geportretteerd door Steven Pacey en Dayna Mellanby, geportretteerd door Josette Simon, werden geïntroduceerd.