Waarom hebben mensen in afro-amerikaanse hood films vaak plastic zeil over het bankstel zitten?

Je ziet dat in vrijwel alle hood films bijv boyz n tha hood dat plastic zeil over hun bankstel.

4 jaar geleden
3.9K
anneliez
4 jaar geleden
Hier werd dat in de jaren 50-60 ook wel gedaan. Herinner het me vooral van pluche tafelkleden waarop een plastic kleed lag. Alles om het tafelkleed mooi te houden. Later las ik eens ergens dat dat juist de manier is om het kleed eerder te laten slijten. Door de wrijving van plastic over de stof, laat de pluche eerder los. En je zit nooit helemaal stil op de bank of aan tafel
TurfGraver
4 jaar geleden
Wel leuk.
https://youtu.be/-YpGwwDizyA

Antwoorden (1)

Niet alleen als kennelijk in die films, in de jaren '50 '60 en mogelijk daarna ook nog, was het gewoonte van de mensen om een bank(stel) te kopen en deze nooit zonder de plastic verpakking neer te zetten. Waarom? simpel: elk vlekje op de bank werd vermeden dus moest er een beschermende laag omheen zitten: doorzichtig plastic. Eigenlijk vergelijkbaar met hier gebruikte 'grand foulard' al was het dan andersom, deze werden gebruikt om de aanwezige vlekken aan het oog te onttrekken.
Ook bij Archie in de geweldige serie "All in the family" lag een beschermhoes op de bank.