Wat was de eerste film waarin lichaamsdubbels (dubbelgangers) werden geïntroduceerd?

Denk bijvoorbeeld aan Elena en Katherine in The Vampire Diaries. Of de tweeling in The Social Network.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
Amadea
4 jaar geleden
Als hoedanig bedoel je dat? Ik lees over de film waar je de afbeelding van toont dat de rollen door twee verschillende acteurs zijn gespeeld en dat men later het gezicht van de ene over dat van de andere heen gekopieerd heeft waardoor je denkt met een eeneiige tweeling te maken te hebben.
Amadea
4 jaar geleden
In The Vampire Diaries worden beide rollen door dezélfde actrice gespeeld, dus dat is een ander geval.
Castle
4 jaar geleden
Bedoel je anders zoiets als invasion of the bodysnatchers?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja, kan allebei dat maakt verder niks uit. Als het maar de eerste film is waarin ze uberhaupt zo'n techniek gebruikten.
LeonardN
4 jaar geleden
Wat voor techniek? De bedoeling van je vraag is onduidelijk.
-1 persoon die 2 rollen speelt
-2 personen die op elkaar lijken en daarom een tweeling kunnen uitbeelden
-2 personen die 1 persoon spelen
Normaliter wordt met 1 body double bedoelt dat 2 personen de rol van 1 personage uitbeelden.
De redenen daarvan kunnen divers zijn. Overlijden, weigeren naaktscene, artistieke insteek, niet kunnen zingen
https://nl.wikipedia.org/wiki/Body_double_(filmterm)

Antwoorden (1)

Het zou goed kunnen dat dit "The prisoner of Zenda" betreft, Een film uit 1937 waarin Ronald Colman zowel de koning van Ruritaria speelt als diens Engelse look-a-like. Zelfs toen al was men technisch in staat om die twee personages elkaar de hand te laten schudden.
Amadea