Zijn er ook websites die films uitleggen/ontleden/analyseren? Zo ja welke?

Bij bepaalde films of series blijf ik soms met heel veel vragen zitten. Ik vraag me dan ook af of er websites zijn die films dus uit de doeken doen of daartoe een poging wagen.
De serie Lost bv helemaal uitgezien maar ik heb er geen reet meer van begrepen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Kijk eens op moviemeter, op die site plaatsen delen veel kijkers hun ervaringen over films.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Filmmakers zijn net echte kunstenaars, die leggen aan jou niet uit wat de film betekent. Dat is beneden hun waardigheid. Niet een doet dat. Ook bijv. Tarrantino niet met de film Inglourious Basterds
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat klopt, dat zou het mystieke en dus de glans van een film wegnemen. Juiste de speculatie en interpretatie door de kijkers maken een film zelfs tot cult film is mijn idee daar over.

Andere antwoorden (4)

Zo'n website ben ik nooit tegen gekomen. Ik zou er gewoon van genieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk op wikipedia en zoek de film/serie op.
TADAA!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms help het als je naar een DVD kijkt en dan de optie kiest waar de director of regisseur meepraat met de film om het een en ander uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.imdb.com

Toegevoegd na 12 uur:
Ik heb lang in Frankrijk gewoond en het duurde soms tijden, voordat ik een film begreep. Toen ikna het zien van Immortel (ad vitam) van Enki Bilal, de bioscoop uitkwam zei ik tegen vriend, prachtige film, maar ik heb geen flets idee waar hij over gaat!.
Dat is onbevredigend. IMDB kan je dan best veel leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel waar, mels je aan als lid en je kunt aan het forum deelnemen. Gaat soms zeer diep, maar ook soms erg aggressief. Test maar eens op de film met nummer 0213682