Bestaat er een filmzoekmachine op internet?

Waar kan ik vergelijkbare films vinden? Ik wil een bepaalde titel van een film of regisseur etc. intypen, met als resultaat verwijzingen naar soortgelijke films. Vergelijk de romanadviesmachine

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Dag nederlandse vriend,

In de Engelstalige database Allmovie kan gezocht worden op bijvoorbeeld titel van een film. Na de beschrijving van de film staan onder het kopje 'Similar works' en 'Other related works' titels van films die ook in het genre vallen van de ingetypte titel.

The Internet Movie Database (IMDB) is ook een Engelstalige filmdatabase. In deze database kan met verschillende zoektermen worden gezocht, bijvoorbeeld met namen van acteurs, titels, plots, maar ook op trefwoorden. Met trefwoorden kunnen er dus ook naar soortgelijke fims gezocht worden. Daarna kunnen de gepresenteerde resultaten nog verfijnd worden door te zoeken met bijvoorbeeld een bepaald genre.
Bronnen: www.allmovie.com - www.imdb.com

Ook
moviemeter.nl
is een interessante, alleen hetgeen wat jij heel graag wil, dat bij het intikken van een film verwijzingen naar soortgelijke films verschijnen, heb je alleen maar bij IMDB (Internet Movie Database).

Voordeel van moviemeter.nl is , dat je een nederlandse recensie krijgt van een film. Tik bijvoorbeeld onze belgische kaskraker Hector in, en je krijgt de review waarin urbanus in speelt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus diegene die vergelijkbare films meetonen zijn:
- imdb.com
- allmovie.com

en diegene die GEEN vergelijkbare films meetonen , maar wel volledig nederlandstalige reviews geven is:
- moviemeter.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plus 1 voor mijn belgische vriend misschien plus 11

Andere antwoorden (5)

Ja er is er één die dat kan. Ik ken er tenminste één genaamd: www.imdb.com

Is dat wat je zocht?

fed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in het Nederlands, maar veel minder uitgebreid:
www.cinema.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en op cinemacontext kun je zelfs zien wanneer een film waar draaide
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
i 'am back!

ik kijk op de filmladder...of veamer.nl maar daar kun je niet downloaden.
isohunt.com is een wel soort zoekmachine en daar kun je films downloaden maar daar moet je wel een torrent voor hebben bv. bittorrent of utorrent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
direct terug is ze ons bosuiltje,ik moest haar even wakker maken plus 1
www.filmtotaal.nl
die moet je nemen
Bronnen: