Welke film zou je écht gezien moeten hebben als kind ?

Of: Wat was / is jouw favouriete kinderfilm?
(of serie!)

De Zevensprong
Q en Q
The Road to El Dorado ......

Als 7 jarige zag ik de Chitty Chitty Bang Bang als eerste film in de bioscoop, wat een ervaring was dat!
www.bol.com/nl/p/dvd/chitty-chitty-bang/1002004000098449/index.html?Referrer=ADVNLGOO0020100388dv1

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Ik heb 2 kinderen. Dochtertje van 11 en een zoontje van 6.
Ik denk dat het aan mijn opvoeding schort als ze de volgende films niet hebben gezien voor ze 16 zijn :-)

sound of music
neverending story
grease (voor middelbare schoolleeftijd)
mary poppins
bambi
afleveringen van pipi langkous
afleveringen van pipo de clown
annie

Hmmm heb er nog wel meer maar kan er ff niet opkomen. als ik nog wat bedenk zal ik het toevoegen op mijn antwoord.

Toegevoegd op 23-04-2009 13:02:17
Scrooge
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

Zorro! Ik vond (en vindt :-) )het superspannend om te kijken!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn favorieten zijn absoluut Bassie & Adriaan als series. Gevolgd door de Zevensprong, Briefgeheim, Thomas & Senior etc. (jeugdsentiment)

En als films... Tja... Het Walt Disney gebeuren met als absolute favoriet Bambi...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Never ending story, Princess Bride en Labyrinth is voor mij echt jeugdsentiment.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zevensprong, Bassie en Adriaan en ik werd altijd verdrietig van Waterschapsheuvel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ooh.. jeugdsentiment..
Qua TV-series: De Zevensprong, Thomas & Senior, Silas
Qua films zo ongeveer het hele Disney Repertoir. En ook al ben ik de kindertijd al een tijdje ontgroeid, je kunt me nog steeds voor een Disney neerzetten. Heerlijke (naieve) films volgens een vast stramien: Dingen gaan goed, dingen gaan (heel) slecht en er is een happy ending... wat wil een mens nog meer
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
AristoCats! Zo Leuk!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Q en Q, vond ik doodeng. Maar ik bleef wel kijken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
E.T.

(t.v. serie is al eens vaker gevraagd)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sneeuwwitje van Disney. Weliswaar een tekenfilm, maar wátvoor één! Ook 'The Thunderbirds' waren leuk, evenals Ivanhoe met Roger Moore in de hoofdrol.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Disney's Old Yeller heb ik als 12-jarige gezien. Nu, inmiddels 40 jaar ouder staat hij nog te pronken in mijn dvd collectie en kijk ik 'm nog regelmatig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Muppet Christmas Carol :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Barbapapa,Wickie de Viking,Maja de Bij,Hong Kong Phoe Li, De weg naar Hamelen....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Disney films...ik was daar echt gek op, kon ze 100 keer per dag kijken.

The Beauty and the Beast
Aladdin
The little mermaid
Jungle Book
The lion king
etc.

Ik vind het dan ook heel leuk dat ze nog steeds animatiefilms maken. ''Bolt'' was echt superschattig en voor jong en oud. Hij deed me denken aan m'n eigen hondje (een chihuahua weliswaar, terwijl Bolt een witte herder is), maar echt precies de zelfde koppie, grote oren...hoge cuteness-gehalte
=P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
al die disneyfilms :D
vooral sneeuwwitje heb ik helemaal grijsgedraaid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niels Hogerzon en David de Kabouter
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
The goonies!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
- The wave (orgineel uit de de jaren 80)
- Kids (wel ff wachten tot de 15 jaar... shocking)

Allemaal lekkere peda.waarschuwende films maar wel goed...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Assepoester van Disney.

Goed en kwaad komt allebei aan bod, net als in het echte leven. Het goede zegeviert, zoals in de meeste sprookjes.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
peter pan, allice in wonderland en lady en de vagebond worden door mijn kinderen zeer gewaardeerd.

Toegevoegd op 23-04-2009 16:23:58
en the lion king en jungle boek natuurlijk.
met walt disney films zit het altijd goed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oe, ik ben begonnen met de disney-reeks zoals Sneeuwwitje, Bambi en de kleine Zeemeermin.
Ook Laurel & Hardy en de series van Mister Bean, maar kennen jullie de film The Plank?

De eerste "echte" films waren Jurassic Park en Twister, ook onvergetelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Lion king!