Hoe kan het, dat in de serie Baantjer in "De Cock en de afgeschreven dode" De Cock al zeker was van zijn zaak voordat hij de verdachte had gesproken?

Het ging om een draaideurcrimineel die van een etage van een doorloopflat is gemieterd. Hij was drugsverslaafd en seksmaniak die steeds opnieuw zijn daden deed als hij vrij kwam uit opsluiting. Er was onvoldoende animo om die zaak op te lossen, omdat mensen blij zouden zijn dat ze van die draaideurcrimineel af waren. Toch wilde De Cock de zaak oplossen voordat de zaak in een la zou belanden. De Cock kreeg bij Lowietje een ingeving, dat een drugsbestrijdend politieman van het korps van Buitendam het gedaan heeft. De Cock liep naar Buitendam dat de zaak is opgelost enz. Maar De Cock had nog niet eens met de verdachte gesproken.

7 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De Cock wil de zaak oplossen, omdat een moordenaar nooit ongestraft vrij mag blijven rondlopen.
De junk is tijdens het gevecht op de flatgalerij ongelukkig tegen het beton gevallen, er zat cementgruis in het achterhoofd.
De rechercheur Kas wist geen raad met het dode lichaam en heeft het in paniek van de galerij van de flat naar beneden gegooid.

Antwoorden (1)

Vlak nadat de drugsverslaafde vrij is, na een paar uur vastgezeten te hebben, staat deze bij Ellie Kasteleins voor de deur zoals gewoonlijk. Zij wil niets meer met hem te maken hebben maar de junk laat haar niet met rust. Zij is in korte tijd al viermaal verhuisd.
De junk heeft twee weken eerder bij haar de boel kort en klein geslagen. Zij is doodsbang en meldt telefonisch dat de junk alweer voor haar huisdeur staat. Deze melding moet bij rechercheur Kas terecht zijn gekomen want de zaak van de junk zit in zijn portefeuille. Bij navraag ontkent Kas dat er een melding is binnengekomen. Er is niets van te vinden in het dossier. Kas laat blijken dat hij deze junk, die hem steeds voor gek zet enorm haat en om zijn dood niet rouwt, integendeel.

Als de Cock in het café zit is er een telefoongesprek. Een vrouw vraagt of haar man daar is, en de kastelein zegt: neen die is hier niet, terwijl deze man notabene aan de bar zit.
De kastelein zegt lachend tegen de Cock: “Vrouwen hebben daar een neus voor, die weten precies waar een kerel uithangt".
Op dat moment realiseert De Cock zich dat Ellie Kasteleins precies wist waar haar gewezen vriend, die zij al jaren kende, na een vrijlating uithing. Vrouwen hebben daar een neus voor.
Ellie heeft bij de melding de verblijfplaats doorgegeven aan Kas. Via Ellie was Kas dus de enige die wist waar de drugsverslaafde zich op dat moment bevond, namelijk in de parkeergarage in zijn blikken behuizing.
Hij heeft de melding moedwillig laten verdwijnen en is de junk op gaan zoeken. Dit is na een achtervolging en een gevecht uit de hand gelopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Om dit te kunnen beantwoorden moet je (speciaal ?) de aflevering bekeken hebben. Daarom een plus, alleen al voor de moeite !
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Mee eens! @Ozewiezewozewiezewallakristallakristozewiezewozewiezewieswieswieswies ... Oh excuus @Oze, jij heet niet zo!:)