Zoek film met een race portaal en een soort van elven er is een meisje met rood haar en haar vader is koning weet je het?

De film gaat over een soort van elfen en er is ook een race en daar wil een meisje met rood haar aan meedoen alleen haar vader is koning en wilt dat niet ze doet toch mee en ze gaan dan door een soort portaal en komen ook in de echte mensen wereld als je het weet laat het alsjeblieft achter kan het nergens vinden

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Amadea
7 jaar geleden
Een echte speelfilm, of een game of een tekenfilm?

Antwoorden (1)

Mogelijk bedoel je de tekenfilm Epic, uit 2013.

De zeventienjarige roodharige Mary Katherine (die zichzelf liever M.K. noemt) keert na enige tijd terug in het huis van haar vader. Deze is sinds jaar en dag verzonken in zijn eigen gekke onderzoek: hij gelooft dat het bos is bevolkt door piepkleine, elfachtige wezentjes. Als M.K. het geduld verliest met haar vaders obsessie besluit ze weg te lopen. Daarbij komt ze in het bos terecht en daar gebeurt het ondenkbare: ze loopt Tara - de koningin van het bosvolkje - tegen het lijf. Met behulp van magie laat Tara M.K. krimpen tot de grootte van de kleine bosbewoners. Plots vindt M.K. zichzelf terug in een magische wereld. Maar die wereld is in gevaar: de eeuwigdurende strijd tussen goed en kwaad, of in dit geval leven en verrotting, is op zijn hoogtepunt. En voor M.K. is in die strijd een belangrijke rol weggelegd... Samen met Ronin (de heldhaftige leider van de Leafmen) en diens eigenwijze stiefzoon Nod moet M.K. het bos redden van de kwaadaardige Boggans.
Amadea