Hoe heet die (oudere) film waarin man, vrouw, dochter in een huis wonen waar allemaal enge dingen gebeuren?

Deze film is tussen 1970-1980 ooit eens op TV geweest en is me altijd bijgebleven. Ik zag hem als kind en heb er weken lang niet van kunnen slapen.
Dat echtpaar en die dochter komen in een huis wonen en daar gebeuren vervolgens allemaal spookachtige dingen.

Ik kan me nog 2 scenes herinneren:
1. de vrouw/man gaat in een sauna in het huis zitten en wordt daar opgesloten terwijl de sauna steeds harder gaat stoken.

2. de dochter ligt 's nachts op bed en dan begint een paspop die in haar kamer staat ineens op haar af te komen.

Het plot van de film is:
Er ligt geld begraven in of bij dat huis. En een man probeert om die familie de stuipen op het lijf te jagen zodat ze dat huis verlaten zodat hij dat geld op kan graven. Die man wordt uiteindelijk in de tuin doodgeslagen met een schep door de moeder van het gezin.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Mogelijk bedoel je "Dark places" uit 1973. Want dat gaat over een sluw paar (Joan Collins en Christopher Lee) dat gestolen geld in een huis verbergt, maar dat huis blijkt te spoken. Hier een foto van de dochter: http://4.bp.blogspot.com/-fNEZfbNyrH4/VYy7JGrTEPI/AAAAAAACE7w/twXgv1wjYIo/s1600/Dark%2BPlaces%2B%2528178%2529.jpg
Amadea
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Deze beschrijving van http://www.moviemeter.nl/film/40054 komt niet helemaal overeen met wat de vraagsteller beschrijft: "Een echtpaar gaat in de kelders en op de zolder van een oud kasteel op zoek naar de fabelachtige schat van een majoor, die in een krankzinnigengesticht overleden is. De man van het koppel wordt meer en meer gekweld door vizioenen waarin beelden uit het verleden van het kasteel opduiken. Zijn vrouw komt tot de verbijsterende ontdekking dat haar man langzamerhand de persoonlijkheid van de vorige bewoner overneemt."