waar leidt het pad van rode bakstenen heen in 'the wizard of Oz'?

In de film wordt Dorothy vertelt dat zij slechts het pad van gele bakstenen mag volgen, maar helemaal in het begin (in de spiraalvorm) is ook een pad van rode bakstenen te zien. Waar leidt dat dan heen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Daar zijn blijkbaar verschillende ideeen over. Ik wist het ook niet, dus heb ik maar gegoogled op Red brick road Wizard of Oz:

Vertaald vanuit de site (zie link hieronder):

De merchanidising worden geassocieerd met de 1939 film, dus dit is (waarschijnlijk) het dichtsbijzijnde van een officieel antwoord van waar de Red Brick Road naar toe gaat (in de 1939 film).

Volgens het Facebook Game
The Red Brick Road heeft een spiraal met de gele bakstenen weg en kan gebouwd worden in elke richting van Munchkinland weg. Over het algemeen gaat het in de algemene richting van Glinda's kasteel (the tovenaar van Oz).

Volgens de Marvelous Map of Oz (de fantatische Kaart van Oz):
De weg is de hoofdweg for Munchkin Stad in Munchkin land. Het loopt van de Lollypop Guild Place, de Lullaby League’s place, the Coroner’s office en naar alle andere plekken in Munchkin Stad.

Kennelijk is er ook een serie (ik denk een Spin Off) gemaakt:
In Red Brick Road:
In 2014 komt er een TV-serie, Red Brick Road en is genoemd naar de weg zoals beschreven in De Tovenaar van Oz. Het wordt verwacht dat deze serie het concept van de Rode Stenen weg verder verkent.

zie http://oz.wikia.com/wiki/Red_Brick_Road