Wie weet een film waarin de regisseur zelf een bescheiden bijrolletje speelt?

Ik bedoel niet een optreden in een film zoals Alfred Hitchcock deed, die speelde geen rol, maar liet zich alleen even zien. Ook bedoel ik niet een film zoals geregisseerd door Clint Eastwood waarin Clint zelf de hoofdrol voor zich opeist. Ik bedoel een film waarin de regisseur een klein bijrolletje speelde bv omdat de oorspronkelijke acteur op het laatste moment uitviel. Voorbeelden van wat ik wél bedoel: Martin Scorcese in Taxidriver, en Roman Polanski in China Town.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

In "The fearless vampire killers" onder regie van Roman Polanski speelt hij zelf de rol van de bediende of liever metgezel van de professor. Zijn vrouw, Sharon Tate, speelt er ook een rol in. Polanski heeft geen bijrol maar de professor heeft de hoofdrol. Erg leuke film.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

M. Knight Shyamalan speelt in al zijn films een miniem bijrolletje, ook wel cameo genoemd. (unbreakable, the sixth sense, signs etc).

Toegevoegd na 3 minuten:
Herstel; vrijwel al zijn films ;-). Net als Hitchcock eigenlijk deed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
En vraagsteller geeft aan dat het niet om cameo's gaat, maar om een echte rol.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het zijn ook "echte rollen", als in : hij heeft een beetje tekst en speelt een personage in het verhaal dat er - hoe weinig ook - toe doet. Hitchcock verscheen in de regel altijd meer als "decorstuk" en kon gemakkelijk weggelaten worden.
Quentin Tarantino in Pulp Fiction