Hoe heet deze horrorfilm waarin wetenschappers op een ijsberg een lange tunnel onder het ijs gemaakt hebben?

Ik zoek een film die ik een aantal jaar geleden gezien heb.

Ik herinner me alleen nog maar het begin en een stuk van het midden.

In het begin is er een soort wetenschaps-kamp op een ijsberg. Langs dat kamp is een superlange tunnel die van boven de grond onder het ijs gaat. Hier gaan die wetenschappers, of wat het ook waren vaak in. Ik kan me nog herinneren dat iemand aan het eind van die tunnel een filmpje maakte omdat hij een ontdekking deed en zei ''This one's for Discovery.'' En dat er toen iets gebeurde waardoor hij dood ging.

In het midden van de film is het enige wat ik me nog kan herinneren dat ze in een soort tempel waren en dat er toen heel veel mensen dood gingen door monsters die in hun lichamen gingen. Ze gingen dood toen ze op een of andere knop drukte volgensmij.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

8 jaar geleden
Het verhaal van de film "Sometimes They Come Back...For More" (ook bekend onder de namen "Frozen" en "Ice Station Erebus") uit 1998 lijkt het meest overeen te komen met de dingen die jij beschrijft.

"Sometimes They Come Back...For More" speelt zich af bij een illegale mijn op Antartica. Twee militairen moeten daar een aantal moorden onderzoeken en dalen daarbij af in de tunnels waar ze meer vinden dan ze verwachtten.

Hier http://moria.co.nz/horror/sometimes-they-come-back-for-more-1998-ice-station-erebus.htm vind je een recensie van de film en een link naar de hele film. Kijk ook op http://www.rottentomatoes.com/m/sometimes_they_come_backfor_more_1999/ voor meer informatie.

Toegevoegd na 1 uur:
Op pagina 258, 259 en 260 van The Devil Notebooks van Laurence A. Rickels staat de uitgebreidste beschrijving van het verhaal van de film die ik kon vinden. Kijk hiervoor op https://books.google.nl/books?id=OoRnO_g9hvcC&printsec=frontcover&dq=devil+notebooks#v=snippet&q=mps&f=false en klik op "Pagina 258 >>".
Antoni