Waar in het gebouw van zweinstein uit de film Harry Potter is de kamer van Perkamentus?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
SimonV
9 jaar geleden
Op de derde verdieping staat een grote en uitzonderlijk lelijke stenen waterspuwer. Om de waterspuwer opzij te laten gaan, moet je het goede wachtwoord geven. Als die opzij gaat, onthult zich een stenen wenteltrap als een spiraalvormige roltrap. De eindigt aan een glanzende eiken deur met een koperen klopper in de vorm van een griffioen. Als je de deur doorloopt, kom je in een mooie, grote, ronde kamer vol vreemde geluidjes. In de kamer hangen vele portretten van ex-schoolhoofden van Zweinstein. Er staat ook een enorm bureau met klauwpoten, waar veel papier op ligt. Bij het bureau staat een bureaustoel met een hoge rug en op tafels met dunne pootjes staan verscheidene merkwaardige zilveren instrumenten. Op een plank achter het bureau, ligt de Sorteerhoed. In de kamer staat, naast de plank waar de Sorteerhoed op ligt, een vitrine die een prachtig zilveren zwaard met grote robijnen in het gevest bevat, het zwaard van Goderic Griffoendor. In een kast staat de hersenpan van Perkamentus.
Ook staat er een stok in de ruimte. Daar zit Felix op, de Feniks van Professor Perkamentus. Er is ook een schoorsteenmantel. http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20100719175449/hp-wereld/nl/images/b/b6/Hogwarts_Map_by_Shikatema4ever.jpg http://nl.harrypotter.wikia.com/wiki/Perkamentus%E2%80%99_Kamer
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Bedoel je de beschrijving zoals SimonV die heeft gegeven. Of de echte locatie waar ze gefilmd hebben?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoelde op welke verdieping en in welke toren de kamer van perkamentus is.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Volgens mij word het in de boeken nooit duidelijk genoemd. Ik zie op internet allerlei verschillende locaties waaronder de zevende verdieping. Maar ook Headmaster's tower. http://harrypotter.wikia.com/wiki/Headmaster%27s_Tower
http://harrypotter.wikia.com/wiki/Headmaster%27s_Office
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ooh zover was il nog niet eens haha ik heb de eerste de beste antwoord uit informatie die best te geloven valt, wikipedia dus, dat word ook gescreend.

Het beste antwoord

De kamer van Perkamentus bevind zich op de 7e verdieping van de school.