hoe kan je van een dvd downloaden?

Ik ga misschien binnenkort een aantal dvd's kopen die niet meer te kijken zijn op internet. Maar soms wil ik dan ook op m'n telefoon kunnen kijken. Is het dus mogelijk om een film of aflevering die op de dvd staat op je computer als bestand te zetten? Zo ja met welk programma is dit het beste?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Met dvdshrink kun je gratis je DVD tot bestand converteren met behoud van subs en keuze van audiostream. (dit houdt in dat je niet dat je kan kiezen als de film op je telefoon draait, maar als voorkeur tijdens de conversie)

http://www.dvdshrink.org/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja dit kan, je hoeft geen speciaal progamma te hebben, gewoon branden op harde schijf en dan is het al een bestand!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo 1:1 branden is vervelend want je wilt de idents er misschien niet op, en franse/spaanse/italiaanse subs, en narrated ook niet...menu is vervelend want sommige players snappen dat niet...Bij shrink kies je de audio taal / subtitle en formaat/codec en hoppa!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ohja, bij een DVD9 wordt het doelbestand ook zo'n 9GB en dat is voor een SD video een beetje ouderwetse grootte gezien HD als in 900MB past met een advanced codec(AVC)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie antwoord... dvdshrink werkt in jouw geval het fijnste want het wordt een lekker compact formaat wat goed in de telefoon past, en je kunt alle overbodige dingen weglaten...