In het tweede deel van Harry Potter wordt 'spotted breakfast' genoemd. Wat is dat?

Mother Weasly zegt, op het moment dat Ron, Fred en George weer thuis komen na Harry te hebben gered uit zijn kamer (begin van de film): "Come on, let's have spotted breakfast." Ik heb op internet gezocht wat dit precies is, maar ik kan het niet vinden. Is dit misschien een ander woord voor een 'full English breakfast' (bonen, ei, spek, worst, champignons, tomaat, en zo door)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Is het niet zoiets als: Kom laten we kijken of ergens ontbijt klaarstaat?

Het beste antwoord

Wellicht heb je het verkeerd verstaan, wat moeder Weasly zegt is:
Come on, Harry, time for a spot of breakfast.
Wat je vrij zou kunnen vertalen naar:
En nu even ontbijten, Harry.

Toegevoegd na 20 minuten:
Heb even de engelse subs erbij opgezocht:

00:11:25,053 --> 00:11:27,965
They were starving him, Mum.
There were bars on his window.

00:11:28,133 --> 00:11:32,684
Well, you best hope l don't put bars
on your window, Ronald Weasley.

00:11:32,853 --> 00:11:34,889
Come on, Harry,
time for a spot of breakfast.

00:11:36,013 --> 00:11:38,652
Here we are, Harry. Now, tuck in.