wat is de echte naam van het kikkersoort uit rio 2 ?

In rio 2 zit een roze kikker die giftig zou zijn maar dat toch niet is.
Waar ik benieuwd naar ben is of iemand weet hoe deze kikker soort echt heet. Latijnse en Nederlandse naam is allebei goed

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

Gebi in de film Rio 2 is een niet bestaande kikker. Wat ik er van begrijp is dat ze op het idee van deze filmkikker zijn gekomen door de roodoogmakikikker, een leuke kikker met veel kleuren en grote ogen. Deze eigenschappen hebben ze samen gevoegd met de driekleurige gifkikker. Hierdoor ontstond er een niet giftige gifkikker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is een heel kleine pijlgifkikker, hoe klein kan je hierop goed zien: http://www.emporia.edu/~delmottp/12-11.JPG
Een roze gekleurde kan ik daaronder niet vinden, maar er zijn wel diverse mooie kleuren kikkertjes die een andere kleur poten hebben - net als Gaby.
Het zou de Dendrobates Pumilio kunnen betreffen, in het Nederlands wordt die aardbeikikker genoemd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Gaby moet Gabi zijn.

Toegevoegd na 25 minuten:
De wetenschappelijke naam ervan blijkt te zijn veranderd. Het is tegenwoordig de Oophaga pumilio.
Amadea