The passion of the Christ is een kandidaat in mijn ogen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
A Clockword Orange van Stanley Kubrick
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zet er 3 op de nominatie : Tango in Paris, Deep Throat, en het geesteskind van Geert Wilders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cannibal Holocaust

Toegevoegd na 16 uur:
Een voornamelijke reden dat deze film omstreden is, is het werkelijk doden van dieren.

Een andere film die mij helemaal ontschoten is, is "White Wilderness" van Disney. In deze film wordt onder andere de migratiedrift van de lemmingen bekeken. De scene waar de lemmingen van de kliffen "afspringen" is in scene gezet. De lemmingen worden "gelanceerd" van een draaiplateau waardoor het lijkt of zij springen, let ook maar op dat de lemmingen die al aan de rand staan in het fimpje niet springen! (zie ook: http://www.goeievraag.nl/vraag/storten-lemmingen-massaal-zee-overbevolking.13411)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken de film niet, hoef hem ook niet te zien, wel een +.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk ook niet dat je hem wilt zien...
Denk dat 120 Dagen van Sodom,"Salo o le 120 giornato di Sodoma" van Pier Paolo Pasolini ook hele grote ogen gooien op die lijst.

Toegevoegd na 3 minuten:
Heb meteen even de moeite genomen om deze keuze te staven door recensies op te zoeken:

http://www.filmkeuze.nl/cgi-bin/loader?/cgi-bin/pm/frec-6a6aa4.html

Toegevoegd na 16 minuten:
Caligula, met bijvoorbeeld Helen Mirren ( ja de oscar winnares ) Peter O'Toole en sir John Gielgud was ook een behoorlijk beladen film
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
An Inconvenient Truth

Toegevoegd na 10 minuten:
Emmanuelle

Toegevoegd na 16 minuten:
The Exorcist
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Irreversible met Monica Bellucci en Vincent Cassel is zeer omstreden om de schokkende scenes. Een zeer controversiële film dus.

Maar volgens een enquete van een Amerikaans tijdschrift is The Passion of the Christ de meest omstreden film aller tijden. Althans, voor zover ik weet. Dergelijke enquetes zijn natuurlijk geen vertegenwoordigen van de mening van alle filmkijkers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Der Ewige Jude (de eeuwige jood, een propagandafilm van hitler, die dan weer wat lijkt op:) en Fitna.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
faces of death!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Triumf des Willen van Leni Riefenstahl.

Discussie of je de film met fantastisch camerawerk en dito montage wel of niet esthetisch mooi mag vinden, omdat het een registratie is van een grote nazi-manifestatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fitna van Geert Wilders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezus Christ Superstar daar mocht ik niet heen van mijn ouders,samen met al die andere christenen bij ons op school
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pink Flamingos, ach wat smerig :-) , vooral aan het eind als Miss Divine het hondendrolletje op gaat eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
12 angry men (1957), het gerecht = manipulatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk was hij in die tijd vrij omstreden, ik vond het wel een prachtige film. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
één prachtige film zoals je zei, heb die ondertussen zoal een keer of 5 bekeken
Suske en Wiske de briesende bruid :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal erg af hangen van een aantal factoren.
Wie geeft het antwoord, leeftijd geslacht etc.
Uit welke tijd, er zijn m.i. uit verschillende tijden, verschillende films zeer omstreden geweest, kijk maar naar alle verschillende antwoorden. Om er daar 1 uit te kiezen die het allermeest omstreden is lijkt me een onmogelijke opgave.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The matrix.

Die film heeft een complete groep mensen doen inzien (of in de waan gelegd)dat niets is wat het lijkt en dat we met zijn allen enorm bedonderd worden.Uitgekomen in een tijd dat het internet een snelle ontwikkeling doormaakte,je zou haast zeggen dat de tijd rijp was om het publiek bewust te maken.

De film is ook doordrongen van allerlei mystieke,occulte en gnostische boodschappen en symboliek.Wat het tot op de dag van vandaag nog steeds een veel onderzocht en besproken film maakt.