hoe sluit ik mijn dvd speler aan op mijn pioneer 5.1 versterker?

Ik wil graag mijn dvd speler aansluiten op de versterker. Zodat mijn 5.1 home cinema set het geluid van de dvd speler afspeelt. Weet iemand hoe dit werkt?

Bvd
Kees

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Welk type versterker is het?

Als er een digital input opzit is het voor 5.1 nodig het zo aan te sluiten.

Anders zie ik op de foto's geen andere mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antwoord aangepast.
Je hebt het verkeerde deel van je versterker gefotografeerd.

Met een SPDIF-coax kabel kan je je DVD-speler 5.1 aansluiten.

Toegevoegd na 2 minuten:
In het midden zitten drie aansluitingen (digital in) daar zit een coas-ingang. Die moet je verbinden met je dvd-speler coax(de zwarte tulp uitgang).

Toegevoegd na 5 minuten:
Kabel kopen?:

http://www.allekabels.nl/audio_kabels/Digital-Coaxiaal-Kabels.html

Toegevoegd na 13 minuten:
Voor het beste beeld gebruik je de component-uitgang (rood-groen-blauw) ipv composiet (geel). Mocht je een 5 aderige componentkabel hebben hoef je rood/wit niet te gebruiken aangezien dat analoge audio is.

3-aderige kabel is precies wat je nodig hebt.

http://www.allekabels.nl/tv_en_video_kabel/component_kabel.html

Toegevoegd na 14 minuten:
Component gaat dan direct je TV in (als je althans een HDTV hebt).