Kan iemand mij misschien het einde van American Psycho uitleggen?

Ik heb vandaag de film American Psycho gekeken. Goeie film, maar het einde is mij niet duidelijk.

Heeft Bateman Paul Allen en al die anderen mensen nu wel of niet vermoord? Heeft alles zich in zijn hoofd afgespeeld? Haalt Paul's advocaat zijn slachtoffer door de war met iemand anders (zoals hij Paul ook voor iemand anders aanziet).

Een open einde is wat mij betreft prima, maar ik vindt het jammer om van zo'n goeie film de climax niet te snappen ;-)

Iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

En toch is het een open einde. Het is hoe jij het als kijker interpreteert en persoonlijk vind ik dat nu juist de schoonheid aan dit verhaal. Het boek is trouwens ook wel zo, vind ik.

Je moet deze film eigenlijk over een poosje nog eens kijken, dan waardeer je het meer en ga je nadenken over de mogelijkheden. Hetzelfde heb ik bijvoorbeeld met Memento en Inception, beide van Christopher Nolan. Die kijk ik om de zoveel tijd en dat zet me weer aan het denken.

Ik denk dat ik American Psycho binnenkort nog maar eens ga kijken ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Ik heb vandaag ergens gelezen dat de regisseur en de schrijver zelf niet erg tevreden zijn over het einde van deze film. Zij vonden ook dat te veel het idee wordt gegeven dat alles in zijn hoofd had afgespeeld. Terwijl het inderdaad open had moeten staan voor interpretatie. Heb het boek net besteld bij Bol.com. Ben benieuwd ;-)