kun je ook films op cd's krijgen die exact gelijk zijn aan die je in bioscoop kon zien?

ik schafte de film amadeus aan, maar die is anders dan wat ik zag ik de bioscoop. er komt bijv een naaktscene in voor die in het origineel ontbreekt. komt dat vaker voor? en hoe kan ik voorkomen dat ik iets anders krijg dan wat ik eerder zag?

Toegevoegd na 1 uur:
cinema'scut dus, dank je wel. geldt dit voor alle films of alleen voor die ik noemde?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat jij de 'Director's cut' hebt, dat is de versie zoals de regisseur het bedoeld.
Voor de bioscoop is waarschijnlijk de naaktscene er uit gehaald. Dat gebeurt wel vaker, dat er sex of geweld er uit geknipt word, zodat de film een lagere rating kan krijgen.

Dan moet je denk ik op zoek gaan naar de dvd of blu-ray van de 'Cinema cut'.
De directors cut is 180 minuten, de cinema cut duurt 160 minuten. http://www.imdb.com/title/tt0086879/technical?ref_=tt_dt_spec

Toegevoegd na 2 minuten:
Via IMDB vond ik dit: Milos Forman's famous biopic has been released as a Director's Cut on DVD that runs approx. 20 minutes longer and features several extended plot sequences with a more or less sexual undertone but there are also "normal" scenes that have been trimmed for the theatrical version. A detailed comparison between both versions with pictures can be found here: http://movie-censorship.com/report.php?ID=2234

Toegevoegd na 1 uur:
Het heet theatrical version, ik zat met het verkeerde woord in mijn hoofd.
Heel veel films hebben verschillende versies, dit kun je per film bekijken op IMDB, dit staat dus onder het kopje Technical.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
goede info!