Kent iemand een 2D bril voor een 3D bioscoop?

Veel mensen (waaronder mijn vrouw en dochter) krijgen hoofdpijn in een 3D-bioscoop. Ik heb het idee dat je dat kunt vermijden door een aangepaste bril te gebruiken met twee dezelfde glazen, zodat de beide ogen hetzelfde zien. Je bent dan natuurlijk het 3D-effect kwijt maar je kunt tenminste weer met het hele gezin naar dezelfde film.
Wie kan helpen:
- heeft hier iemand ervaring mee?
- wie weet uit ervaring of de aanname klopt dat je geen hoofdpijn krijgt bij het gebruik van twee gelijke glazen?
- en natuurlijk de belangrijkste vraag: waar koop ik zo'n bril met twee gelijk gepolariseerde glazen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Wacht, ik zie al een artikeltje op NU.NL
http://www.nu.nl/gadgets/2506572/2d-bril-filtert-derde-dimensie-weg.html

Blijft nog over: waar koop ik ze?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de stille hoop dat 3D ooit weer weg gaat, maar het lijkt alleen maar gekker te worden. Animatiefilms zoals het hoort zijn al niet meer te vinden omdat ze anders 4 versies moeten tonen. 2D Engels is dan altijd de eerste die afvalt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor de reacties.
Ik hoop zelf niet dat 3d weer verdwijnt, maar er zijn inderdaad wel erg veel mensen die er niet tegen kunnen.
Mbt de tip om rekening te houden met de diverse systemen: zie mijn andere vraag, ik hoop dat er iemand een lijst van heeft. Goeie tip, trouwens.

Het beste antwoord

nee
geen ervaring mee maar klopt zeker
hier http://www.2dbril.com/

Toegevoegd na 2 minuten:
waar ik nee zij bedoelde ik: vast wel, maar ik niet :D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aangemerkt als Beste Antwoord, vanwege de verwijzing naar een concreet adres waar ik ze kan bestellen.

Andere antwoorden (2)

hey

ik heb er persoonlijk ook geen ervaring mee, Maar wat ik wel weet dat onze bioscoop Wolf Cinestar in Enschede ook zulke brillen aanbied, en dat je het gewoon kan aangeven voor je de zaal binnen stapt, dat je zo'n bril nodig hebt;)!

succes verder!!

ps. staat op de website vermeld
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat een goed idee van hen. Ik zal hen eens vragen of ze een verkoopadres weten (Enschede is bij mij vandaan net te ver voor een avondje uit). Dank voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat ik ben vergeten te vertellen is dat je bij ons in de bioscoop ook brillen ter plekken kan kopen dus ik denk ook dat je dan die 2D brillen kan kopen bij ons, heel veel succes verder!
Beste Wieri347,

LG verkoopt DUAL PLAY brillen. Deze bevatten 2 in dezelfde richting gepolariseerde glazen en zullen er dus voor zorgen dat u de 3D film in 2D beleefd.
Succes!