ik heb wel eens gehoord dat er tijdens de zwangerschap door de moeder een stoot testosteron aan de ongeboren vrucht wordt gegeven. Dit testosteron remt een heleboel ontwikkelingen in de hersenen, maar doordat hierdoor de focus kan worden gelegd op specifieke onderdelen, ontwikkelen deze onderdelen juist extra goed (zoals wiskunde, exacte wetenschap etc.)
De testosteronstoot is over het algemeen hoger bij jongens dan bij meisjes. Overall hebben meisjes (of in ieder geval kinderen met een lagere testosteronstoot) beter ontwikkelde hersenen. Degene met een hoge testosteronstoot zijn daarentegen weer verdomd goed in bepaalde dingen.
Emotie is een ontwikkeling in de hersenen die wordt geremd door testosteron. Vandaar dat meisjes hierin over het algemeen beter ontwikkeld zijn.
Daar komt bij dat door de testosteron slechts 1 onderdeel van de hersenen tegelijk kan werken. Daarom kunnen mannen maar 1 ding tegelijk. Bij vrouwen functioneren meerdere delen in de hersenen simultaan. Daarom kunnen zij sneller schakelen tussen het verhaal en hun eigen gevoel daarbij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mannen is geleerd bepaalde emoties (huilen) te onderdrukken. Vrouwen hebben hier minder last van. Naar de oorzaak van huilen is nog niet heel veel onderzoek gedaan en kan daardoor nog niet helemaal verklaard worden. Vrouwen gaan huilen bijvoorbeeld vaak om hun zin te krijgen terwijl mannen dit weer niet doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ben je wel beter ontwikkeld wanneer je er sneller aan toe geeft?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ssttt! anders krijgen we die beroepsfeministen op onze nek!
dat gaat terug tot het begin van de mensheid. De mannen moesten individueel uit jagen gaan om voor brood op de plank te zorgen terwijl de vrouwen met de kinderen in het kamp achterbleven en zich met z''n allen tegen alle gevaren moesten verdedigen. Het praten was nog niet uitgevonden dus de vrouwen moesten op een andere manier communiceren. Voor dat doel hebben ze toen de emoties uitgevonden en later het praten. Op die manier konden de vrouwen elkaar waarschuwen voor gevaar. Vandaar dat emoties zich bij vrouwen een veel langere tijd heeft kunnen ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is wetenschappelijk bewezen dat het vrouwelijkgeslacht biologisch anders is dan het mannelijke geslacht. Zij denken anders en handelen ook anders. Simpeler gezegt: zij zijn anders.