Waar vind ik een overzichtelijke lijst met film of serie locaties in New York?

We willen graag bekende film locaties en serie locaties bezoeken in New York. Het liefste mét adres!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Ritsuka
10 jaar geleden
lastig te vinden denk ik, is zoveel gefilmd daar, bijna elke straat kun je wel nemen
gvrox
10 jaar geleden
@ritsuka : dat zijn dan niet allemaal "bekende" film/serie locaties. Veel series die zich in NY afspelen zijn er niet eens opgenomen, maar wel in een studio in LA. Ze maken dan een paar generieke buitenopnames in NY die dan steeds hergebruikt worden.
bamibal
10 jaar geleden
Er worden ook andere steden gebruikt. Er wordt bijvoorbeeld wel eens in Toronto (Canada) gefilmd, alsof het in New York is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is een website die tours door new york aanbieden die film en serie sites bezoeken. Website http://www.viatorcom.nl/nl/7381/New-York-City-tours/Film-en-tv-rondleidingen/d687-g4-c13 dat is de link die ik gevonden heb. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Antwoorden (1)

Op de site "On the set of New York" kun je vele locaties vinden ( http://onthesetofnewyork.com/home.html ) en als je niet helemaal zelf op pad wil gaan kun je een tour nemen, bv van http://onlocationtours.com/new-york-tours/
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geweldig, dankjewel!
bamibal
10 jaar geleden
Zo'n tour heb ik eens gedaan. Het leuke is dat ze in de bus ook de betreffende fragmenten laten zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat leuk, helaas zit een reisje New York er niet in voor mij.