Een horrorfilm uit jaren 80/90, de intro was een boek met daarop een draaikolk te zien, hoe heet deze film?

Ik heb vroeger (eind jaren 80, begin jaren 90) een film bij een buurjongen gezien die ik best goed vond. Nu weet ik helaas niet de titel van deze film en hoop ik dat iemand deze wel zou weten.

In de begin titel zie je een soort boek met een draaikolk waar wezens uit komen, o.a. een spin met een doodshoofd. Die spin begint te lachen
op een gegeven moment zie je een man die naar een bandje luistert en een boek door aan het bladeren is met enge plaatjes er in.

Dan ziet hij dat Linda, de vrouw die bij hem was, verdwenen is en ziet haar dan op een brug lopen met haar armen naar voren. Er vliegen een soort duiveltjes boven haar.

Voor haar loopt iemand met een geweer die haar hoofd eraf schiet.
Later zie je de man in een modderplas liggen met zijn gezicht. Als hij vervolgens opstaat is de huid van zijn gezicht weg.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik heb een beetje gegoogled en het kan goed zijn dat het 'Evil Dead II' is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, dat is de film die ik bedoel