Nee. Het verhaal is wel bedacht naar aanleiding van werkelijke gebeurtenissen, maar het is niet wat in het echt gebeurd is. Het verhaal van "Blood Diamond" speelt eind jaren negentig tegen de achtergrond van de gruwelijke burgeroorlog in Sierra Leone en stelt het probleem rond conflictdiamanten aan de kaak.
Diamanthandelaar De Beers was niet blij met de film en benadrukte het succes van het zogeheten Kimberley Process, een methode om diamanten te certificeren. Deze certificatie werd in 2003 in het leven geroepen om te voorkomen dat Afrikaanse rebellen hun oorlogen financieren met de verkoop van diamanten.
Amadea
10 jaar geleden
Wat amadea zegt klopt er zitten raak vlakken in maar, het is en blijft een film he daar kun je mee doen wat je wil als regiseur