Hoe kan een acteur recht op zijn rug vallen?

Soms zie ik op tv acteurs die recht op run rug naar achter vallen. Hoe doen ze dat want volgens doet dat hartstikke pijn!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

De acteur valt meestal zelf niet maar is het een stuntman die er in geoefend en er op gekleed is, hij heeft ook het zogenaamde valbreken geleerd (afslaan) waardoor niet de volle kracht op zijn rug komt te staan.

Daarbij wordt de ondergrond aangepast zodat deze niet te hard is en de stuntman geen letsel op kan lopen als hij valt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarbij men dan ook nog eens het neerkomen niet laat zien of dat dan opeens de camera positie gewijzigd is zodat de val en het neerkomen in werkelijkheid misschien wel helemaal niets met elkaar te maken hebben. +