Wat zal de kijker op het einde meer aanspreken?

Ik moet voor school een kort filmpje maken. Maar ik weet niet goed welk einde er het beste bij past.

Het gaat over 3 jongens die een pokeravond hebben. Karel is de protagonist. Hij heeft 2 vrienden uitgenodigd: Pieter, die hij kent van de middelbare school, en Stef, die hij dit schooljaar heeft leren kennen. De 3 hebben een leuke pokeravond. Tijdens de pauze, als Karel wat drinken gaat halen, komt Pieter bij hem staan. Hij wil met Karel valsspelen om zo geld te stelen van Stef (Pieter is niet echt een rijke jongen). Karel en Pieter deden dat op het middelbaar ook wel vaker, zonder ooit gepakt te worden, maar Karel voelde zich daar nooit goed bij. Het lukt Pieter om Karel over te halen, en ze spelen vals.

En nu zit ik dus vast bij het einde. Zou ik het Stef te laten weten komen of niet?
Wat grijpt de kijker meer aan: een conflict tussen Stef en de andere 2, of het feit dat Karel zijn vriend besteelt zonder dat die het weet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk een paar westerns... Dit is een classieke scene
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
moet het realistisch blijven? anders kun je misschien een nucleaire aanval door aliens erin verzinnen, of een of andere natuurramp

Antwoorden (1)

Een end good slaat altijd aan, zo iets als dat ze inderdaad samen zijn geld aftroggelen door vals te spelen maar dat ze op het einde wroeging krijgen doordat ze onderling ruzie krijgen omdat ze tot geen akkoord komen over de verdeling van het geld ( de ene bedrieger wil meer dan de andere) en zijn geld terug geven na het te hebben opgebiecht
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Dit is inderdaad een interessant gegeven, maar ik had in de beschrijving moeten zetten dat ik eigenlijk geen happy pappy einde wil. Een slecht, evil einde lijkt me me meer choquerend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan kan u mijn verhaal handhaven maar dan zonder opbiechten en het geld terug te geven maar wel die fikse ruzie waardoor de 3 vrienden totaal uit elkaar gaan met (slaande) zware ruzie.