Welke film speelt zich in florence af?

Ik heb laatst een film op televisie gezien, deze film speelde zich in Florence af, het ging over een fontein waar geld in werd gegooid, en als het er weer uit werd gehaald gebeurde er iets... Ik weet het me verder niet meer te herinneren..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
"Room with a View" speelt zich (gedeeltelijk) in Florence af, maar de scène met de fontein kan ik me niet herinneren.

Antwoorden (1)

Het gegeven wat je omschrijft lijkt het meest op de film:: Three coins in the Fountain (1954), maar die speelt in Rome. Maar misschien heb je de remake of de tv serie gezien.

Cinema.nl zegt daar het volgende over:
Een mooie muzikale romance met veel vaart en verve, en met als toegift schitterende buitenopnames te Rome. Drie vrouwen doen een romantische wens bij de Trevi-fontein en beleven vervolgens allerlei liefdesavonturen. Er is later een nieuwe versie gedraaid, getiteld THE PLEASURE SEEKERS. Vier Oscars voor o.a. de fotografie van Milton Krasner en de muziek; Frank Sinatra zingt de titelsong. Later werd hierop een tv-serie Coins In The Fountain gebaseerd.