is Bellicher: Cel nu een serie of een film?

hallo iedereen.
ik heb trouw de nieuwe vpro-serie Bellicher: Cel gevolgd, het vervolg op Bellicher: de macht van meneer Miller. op film1 staat Bellicher: Cel (voor het gemak even 'Cel' genoemd) als film. ook op youtube en andere plaatsen word Cel geplaatst als bioscoopfilm. toch is dit uitgezonden elke zondag bij de vpro als een serie van 6x50 minuten. dit is veel te lang voor een bioscoopfilm. nu vraag ik me af, is Cel nu een film of een serie? wat was er eerst? was het eerst een film waar ze vervolgens stukken bij hebben gefilmd tot een serie of hoe zit dit in mekaar??

alvast bedankt (:

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Deze zin van Wikipedia verklaart alles:

Voordat het tweede seizoen werd uitgezonden verscheen in oktober 2012 eerst de film Bellicher: Cel, eveneens naar het boek Cel van Charles den Tex.

Er is een serie en een film. De film is 88 min. de serie 6x50 min.