Kende Anne Frank Hitler al?

In de film Anne Frank - The Whole Story zie je op het begin dat ze op haar verjaardag met uncle ''Adolf'' op de foto wilt.. klopt dat ze hem dus al kende?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Anne Frank heeft Adolf Hitler nooit ontmoet. Uiteraard had ze wel van hem gehoord over hem gelezen en hem wellicht ook op de televisie gezien, maar niet meer dan dat.

Leuk scenario voor een film, dat ze met hem op de foto wilde, maar het doet geen recht aan de werkelijkheid.
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Op de tv zal ze hem nooit hebben gezien want die hadden we toen nog niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er was toen al wel een tv. Deze was wel duur en de meeste hadden hem daarom niet maar hij bestond al wel. http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Televisie
ronron1212
11 jaar geleden
Tussen 1948 en 1951 volgden er experimentele uitzendingen. Op 2 oktober 1951 was de eerste landelijke uitzending, vanuit studio Irene. De eerste zender kreeg de naam die het nu nog steeds heeft: Nederland 1. De zender werd vooral gebruikt voor nieuws- en informatievoorziening met uitzendingen als het Polygoon-journaal. In 1956 werd besloten dat er zou worden uitgezonden volgens het verzuilde systeem dat ook al voor de radio van toepassing was. Uiteindelijk kregen de vijf omroepen AVRO, VARA, KRO, NCRV en VPRO allen een eigen deel zendtijd en werd er niet gekozen voor één nationale omroep.
Nee, Anne Frank heeft zover wij ieder geval weten Adolf Hitler nooit persoonlijk ontmoet. Ze is in Duitsland geboren en op latere leeftijd in 1933 met haar familie naar Nederland gevlucht. In Duitsland was Adolf een gangbare naam net zoals hier Jan of Pieter dat is. Vandaar dat ze blijkbaar een gelijknamige oom had. Na de oorlog werd de naam Adolf minder of praktisch niet meer gebruikt. Je ziet dat de laatste jaren de naam weer wat vaker wordt gebruikt en uit de ban is. Logisch want het gaat in deze om de persoon de naam zegt in feite niets.