Is er een vervolg op de film Fallen (1998)?

Zojuist is op NET5 de film Fallen uit 1998 met Denzel Washington afgelopen. De film heeft een open einde dus ik vroeg me af of er een tweede deel gemaakt is? Ik kan er verder niks over vinden op het internet. Bvd

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (2)

Er is daarover ook niets te vinden, van deze film is geen vervolg gemaakt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, deze film staat op zichzelf - wat een van de redenen is dat het een goede film is ; de 'formule' is niet uitgemolken voor de commercie.

Overigens is een open einde bij horrorfilms heel gebruikelijk ; als het 'eind goed al goed' was, wordt het zo'n boeketreeks-verhaaltje. Een beetje 'shitgevoel' aan het eind is veel passender. Complimenten voor de makers die de verleiding hebben weerstan tig vervolgen te maken ; wat van menig aanvankelijk prima horrorfilm een draak geeft gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
Hoe kan het al dan niet bestaan van vervolgfilms nu van invloed zijn op de kwaliteit van de eerste film?
bamibal
11 jaar geleden
minnetje niet van mij, hoor...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemd genoeg werkt dat toch zo. Ik ken heel wat horrorfilms waarvan het eerste deel zeker goed of origineel te noemen was, maar die ZOover the top gehyped zijn door vele, vle vervolgen van beduidend mindere kwaliteit, dat uiteindelijk zelfs 'deel 1' aan krqacht verliest. Denk bijvoorbeeld aan Saw, of Hellraiser.
De kwalitéit wordt natuurlijk niet aangetast, maar wel het gevóel erbij.