Ik zoek de titel van film waarin een van de personages de bijnaam heeft van "Ijzeren Gustaaf". Wie kent deze film ?

Het is een oude zwart-wit film. Ik weet niet in welke taal.

In het begin van de film is er een diefstal van een halsketting (met parels??).
Het hoofdpersonage zou Eugène zijn die kinderen opleidt om diefstallen de plegen. De kinderen zouden deze man "ijzeren Gustaf" noemen. (Of zo ongeveer)

Een van zijn "leerlingen" is een meisje dat op een bepaald moment vitriool in de man zijn gezicht gooit, waardoor hij blind wordt.

Het zou een aangrijpend verhaal zijn... Wie kent deze film?

Toegevoegd na 6 dagen:
De film heeft naar onze mening niets te maken met een bestaande persoon die tijdens de oorlog heeft geleefd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan alleen van alles vinden over een film uit 58 die Der eiserne gustav heet maar dat klopt niet met jouw informatie. http://www.kino.de/kinofilm/der-eiserne-gustav/19977
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat had ik ook gevonden, maar het is inderdaad niet wat ik bedoel. Toch alvast bedankt voor de reactie. :)
Ps : zalig kerstfeest !

Antwoorden (1)

De film ken ik niet maar er bestond wel een Gustav Sorge.
Hij was SS - Hauptscharführer in de tweede wereld oorlog en zijn bijnaam was ''Der Eiserne Gustav'' (IJzeren Gustaaf) omdat hij zo brutaal was.