Hoe maak je een goed Lego-stopmotion-filmpje?

Als ik bijvoorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=esziO72dKg8 bekijk worden er ontzettend veel frames gebruikt voor een stopmotionfilmpjes van Lego-poppetjes. Hoe kan je voor een vloeiend verloop van een dergelijk filmpje zorgen? Iemand die goede tips en truuks kent? Het zou vervelend zijn dat de bewegingen uiteindelijk niet echt natuurgetrouw zijn...

Dus, tips en truuks?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij worden deze filmpjes echt frame voor frame gemaakt, net als een tekenfilm of film met poppen. Dat is echt monnikenwerk. Ik hoop dat je weet waar je aan begint?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb tijd over, en ik zie wel hoe ver ik kom....
Het hoeft niet zo heel lang te zijn, eerst maar eens met 20 seconden proberen. Maar goed, eerst wil ik wat tips en truuks hebben om aan de slag te kunnen gaan. Denk aan de bewegingen die de poppetjes maken.

Het beste antwoord

Ik heb ook wel eens zo een filmpje gemaakt, de truc is om de camera stil te houden en de bewegingen klein te houden.
Ik raad je aan om op een simpel programma te beginnen, zoals windows movie-maker.
Maak gewoon elke keer een foto, en beweeg het voorwerp steeds een beetje opnieuw, uiteindelijk laat je de foto's gewoon 0,2 seconde lopen (of minder als je het nog realistischer wilt maken).
Bedenk wel dat je de bewegingen niet te groot of te klein maakt, doe je ze te klein heb je meer foto's nodig en ben je veel langer bezig, doe je het te groot dan ziet het er niet realistisch uit.

Zie de bijlage voor mijn filmpje ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben niet nieuw met fotograferen, en heb bovendien een uitstekend stabiel statief. Ik zal binnenkort eens wat simpels doch leuks proberen. Heb toch Lego zat van vroeger.... En ik zal je filmpje ook eens bekijken. :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stuur me vooral jou filmpje ook door ;) ik zie graag de uitkomst!

Andere antwoorden (1)

Op de camera (van bijvoorbeeld een mobiele telefoon) zit een pause knop en dan kan je steeds pauseren en dan steeds een klein beetje laten bewegen , de draaiende gedeelten zou je gewoon eerst kunnen laten draaien en daarna filmen als ze nog draaien,of een klein draadje gebruiken om dingen mee te laten bewegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je snapt dat het foto's zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens mij denkt 112012 dat het om video's gaat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht zo een videofilmpje. Toen ik antwoord gaf wist ik ook niet dat stop motion via foto's betekende, dus ik antwoordde eigenlijk te snel.