Mag je films downloaden?

De regels zijn afgelopen weken weer veranderd en ik vraag me af wat nu wel of niet mag. Ik ben zelf gek van films kijken maar om deze te kopen vind ik onzin want ik kijk ze maar 1x en kost dus veel geld. Mag je nu films downloaden, alleen voor jezelf en deze na het bekijken er weer afgooien. Is dit strafbaar? Ik ga wel af en toe naar de bioscoop omdat dit natuurlijk heel leuk is, maar een dvd kopen heeft voor mij geen nut.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
kost ook veel geld om ze te maken.
als ze dat geld niet terugkrijgen, zijn er straks helemaal geen films meer om te kijken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik lees een boek ook maar 1 keer.... daarom maak ik gebruik van de bieb. Jij kunt films ook tweedehands kopen of jouw nieuwe film weer doorverkopen.

Antwoorden (2)

Ja dat mag.
Je mag met alle signalen die je huis binnenkomen op wat voor manier dan ook gebruiken voor jezelf.En of dat nu van een radio tv of computer is.Dus als jij muziek tekst of films download mag je dat alleen voor je prive gebruiken.Maar je mag geen kopieën van maken en deze verspreiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Downloaden mag nog wel (volgens mij zijn ze aan het overwegen dat ook te verbieden), uploaden mag niet.