In de film Speed II Cruise Control zien we dat het cruiseschip Saint Martin ramt. Een havenstadje op palen. Is dat in het echt ook zo?

Is de haven echt op palen gebouwd? Of is dit gewoon een feit uit de film die niet op waarheden berust?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Antoni
11 jaar geleden
In de wereld zijn er vast meer havenstadjes die Saint Martin heten. In welk land ligt het Saint Martin uit de film?
Antoni
11 jaar geleden
Op http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_2:_Cruise_Control staat het volgende: "The film's final scene, where the ship crashes into the island of Saint Martin, cost almost one quarter of the film's $110 million budget, and set records as the largest and most expensive stunt ever filmed.". Dat betekent dat het schip in een havenstadje strandt op Sint Maarten (Saint Martin). Dat de naam van die haven Saint Martin is, is dus helemaal niet zeker! Er is vast op internet meer te vinden over waar deze filmstunt is opgenomen!
Antoni
11 jaar geleden
Oh, al gevonden! Op dezelfde pagina staat dat deze haven Marigot (op het eiland Saint Martin, het Franse deel van Sint Maarten) heet.
Antoni
11 jaar geleden
Je vraag is dus: "Is de haven van Marigot op palen gebouwd, of is dit alleen gedaan voor de film Speed II Cruise Control?"

Antwoorden (1)

De eindscène van de film Speed 2 Cruise Control is opgenomen in Marigot, hoofdstad van het Franse deel van Sint Maarten (Saint Martin). Voor deze eindscène heeft "production designer" Joseph Nemec III een set gebouwd, bestaande uit 35 gebouwen, die aansloot op de bestaande architectuur van de stad.

Meer informatie is te vinden via http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_2:_Cruise_Control#Finale_scene

Op basis van op Internet gevonden foto's van de bestaande stad, ga ik er van uit dat de "echte" stad niet op palen is gebouwd. Het enige wat ik kon vinden is een soort betonnen boulevard. Zie de foto's.

Wil je het zeker weten, ga er dan eens kijken! De foto's geven je echt een vakantiegevoel!
Antoni