Door duizenden tekeningen te maken, waarbij elke volgende ietsje verschilt van de vorige. Door die vervolgens te fotograferen en achter elkaar te projecteren creëer je beweging.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kunt je tegenwoordig niet meer voorstellen hoeveel geduld mensen vroeger hadden ;-)
Walt Disney is beroemd geworden om z'n tekenfilms. Op een tekenfilm zaten tientallen mensen die de figuurtjes tekenden met steeds minimale verschillen, zodat ze indien achter elkaar geprojecteerd. een soort bewegend beeld lieten zien.

Bekijk het filmpje op bijgaande link, daar word het precies uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er werden voor elke seconde 24 beeldjes gefotografeerd, telkens iets verschoven zodat er een vloeiende bewering ontstaat. Ze maakten gebruik van over elkaar heen liggende doorzichtige sheets zodat bv de achtergrond maar 1 keer hoeft te worden getekend en figuren tov de achtergrond werden vastgelegd. Daarna spreken acteurs de tekst synchroon in.