Waarom worden 3D films pas nu populair? Terwijl je 25 jaar geleden al 3D uitzendingen had op TV?

Kan ik me nog herinneren. Met Hans Klok enzo, gewoon op de publieke TV, allemaal voor de buis met een rood-blauwe bril van een gulden per stuk.
Dus de technologie was er toen al. Waarom werd er toen 25 jaar lang niets mee gedaan, en pas sinds recent is het een rage?
Techniek is toch nog steeds hetzelfde.. gewoon met een dubbele camera opnemen...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ten eerste is de beeldkwaliteit van de films zelf gestegen, waardoor mensen sowieso meer films kijken.
Ten tweede zijn de 3d-camera's nu beter, er is namelijk berekend wat de optimale afstand is tussen de lenzen en nog meer.
Ten derde is het 3d-effect bij de nieuwe gepolariseerde brillen beter.
Ten vierde wordt er nu volop gebruikt gemaakt van 3d in special effects.
En ten vijfde zijn er nu gewoon veel meer 3d-films in de bioscoop te zien.