Ik loop al lang rond met bepaalde onderwerpen waarover ik denk dat hele mooie en boeiende docu's/ films te maken zijn. Maar waar kan ik ermee terecht?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je kan terecht bij een productie bedrijf. let wel op met ideeën kunnen ze niks mee uit ervaring weet ik dit. Ze nemen alleen maar formats aan, tegenwoordig komen er honderden formats binnen. Zowel Commercieel als bij de omroep. Je moet stap voor stap beginnen met een format. Het mag ten tweede geen idee zijn vanwege rechten. Je moet het met overtuiging maken en echt wat wel en wat niet. Het moet een echte format worden waar van dat origineel is. Als je een format maakt kan je het verkopen aan een omroep of aan commercieel televisie. En als tip raad ik je deze handige boek aan

http://www.bol.com/nl/p/televisiemaken-van-idee-tot-programmaformat/1001004010211214/

Hier staat nog eens helemaal hoe je stap voor stap kan beginnen.

Mocht je vraag nog niet opgelost zijn kan je altijd reageren of een berichtje sturen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Verder met het maken kan je een pilot aflevering eerst maken. Voor film kan je een script maken en later nog wat mee doen. Met een documentaire kan je een pilot wel maken als idee. Met een simpele videocamera al.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je kan contact opnemen met de verschillende televisie omroepen. En ook met producenten, denk bijv aan eyeworks.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je hier je verhaal niet kwijt kan, kan je het ook nog proberen bij de filmacademie. als eindexamenopdracht moeten de studenten een korte film produceren. misschien kan je een van hen wel enthousiasmeren met je ideeen .
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voordat je op de filmacademie wilt komen moet je al een stuk inleveren want dan kan jan en alleman wel aanmelden.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
ik bedoel niet dat je op de filmacademie aangenomen moet worden. doel er op dat je bij een van de eindexamenstudenten je idee misschien wel kan slijten. de student kan dan een script maken en het verfilmen.
Zomaar op de filmacademie worden aangenomen zit er niet in. Je zal eerst alles op papier moeten zetten en het dan misschien in de praktijk zelf uitvoeren(in het echt). Als je een onderwerp gevonden hebt kan je misschien zelf je camera pakken en op stap gaan. Misschien is dit nog een beetje moeilijk dus kan je je script bij verschillende instanties voorleggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraag is juist welke instanties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is moeilijk te zeggen, je kant niet zomaar ergens binnenlopen en zeggen van: hier, dit is mijn script. Probeer eerst een een stapje hoger te komen en maak er je opleiding van.