Welke films bestaan er zoal die over autisme gaan?

Hallo,

weet iemand van jullie welke films er zoal zijn die gaan over 'autisme' (?)

Bestaat er toevallig ook een film of meerdere films waar homoseksualiteit en autisme tegelijkertijd aan bod komt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De film forrest gump, die had volgens mij ook autisme

Antwoorden (8)

De film die me direct in mijn hoofd schiet is uiteraard Rainman met Dustin Hoffman & Tom Cruise

Toegevoegd na 1 minuut:
Eeh... dat is dan alleen over autisme.
Films over homoseksualiteit zijn niet dik gezaaid, zeker niet in Amerika, dus een film met de combinatie van autisme en homoseksualiteit lijkt me op zijn minst moeilijk te vinden, zo niet onvindbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ben x, rainman, snow cake... helaas zijn ze allemaal hetero.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De paardenjongen is een erg mooie en aangrijpende film.

"Als Rowan tweeënhalf jaar is, wordt de diagnose gesteld dat hij autistisch is. De wereld van zijn vader Rupert Isaacson en zijn moeder Kristin stort in. Rowan lijdt aan spastische aanvallen en is onhandelbaar. Binnen korte tijd verliezen de ouders al het contact met hem.
Op een dag kruipt Rowan tijdens een wandeling door een afrastering. Opgetogen lachend laat hij zich op zijn rug op de grond vallen, pal voor een grote merrie. Rupert weet als paardentrainer dat de situatie levensgevaarlijk is: één verkeerde beweging kan de merrie doen schrikken en Rowan wordt vertrapt. Wat er dan gebeurt is even bijzonder als ongelooflijk…

De paardenjongen is het unieke en hartverwarmende verhaal van Rupert en zijn zoon Rowan, die samen de therapeutische kracht van paarden ontdekken. Ze ondernemen een reis door Mongolië, de enig overgebleven plek ter wereld waar nomadenstammen volgens oude rituelen samenleven met paarden. Het wordt een reis die het uiterste vergt van het gezin en hun relatie met elkaar danig op de proef stelt, maar die hun levens ook voorgoed zal veranderen"

*de link gaat naar een boek, maar er is een docu gemaakt van de hele reis*

Toegevoegd na 1 minuut:
De nomaden en sjamanen proberen rowan te "genezen" wonderbaarlijk genoeg lijkt dit nog te werken ook.

Toegevoegd na 40 minuten:
De tweede link gaat naar de film/docu
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
lijkt me een heel mooi boek, heb 'm meteen besteld :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat leuk om te horen :) Het is zon bijzonder verhaal. Je zou de documentaire ook moeten zien Rieneke, de reis is van dag tot dag gefilmd en het is wonderbaarlijk om te zien hoe Rowan zich steeds maar gaat gedragen zoals de maatschappij het wil zien. http://www.bol.com/nl/p/the-horse-boy/1001004006869529/
Rain man met Tom Cruise en Dustin Hoffman gaat wel over 2 broers niet over homoseksualiteit. Mooie film trouwens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hele grote is Mercury Rising

Simon (gespeeld door Miko Hughes), een negenjarig autistisch jongetje, kraakt in een puzzelboekje een geheime code. De code, Mercury genaamd, is in het boekje geplaatst door twee medewerkers van een geheime dienst, die zo erachter willen komen of de code echt niet gekraakt kan worden. Simon belt meteen het telefoonnummer dat hij verwerkt vindt in de puzzel, om de oplossing te melden.

Als de twee medewerkers hun baas Nicolas Kudrow (gespeeld door Alec Baldwin) inlichten dat ze gebeld zijn door de negenjarige Simon, stuurt hij een huurmoordenaar op Simon af. Wanneer de huurmoordenaar Simons ouders neerschiet en het voorval op een zelfmoord laat lijken, verlaat hij het huis zonder de negenjarige Simon hebben kunnen vinden.

Als FBI-agent Art Jeffries (gespeeld door Bruce Willis) bij de moordzelfmoord van Simons ouders betrokken word, vindt hij Simon, die zich verstopt had in een kast. Art laat Simon voor onderzoek naar het ziekenhuis brengen, waar Art ook te weten komt dat Simon autistisch is, hetgeen zijn vreemde gedrag verklaart.

Wanneer Art later in het ziekenhuis terugkomt en Simon niet op zijn kamer vindt, en erachter komt dat iemand hem probeert te vermoorden besluit Art met de negenjarige Simon te vluchten. De geheime dienst wil Simon namelijk nog steeds dood hebben. Tijdens zijn vlucht komt Art meer te weten over de code Mercury en de geheime dienst.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, en deze lijst heb ik ook nog voor je gevonden.
Allemaal films waarin autisme een rol speelt.

http://www.imdb.com/list/0sigYQ1Icp0/

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, en deze lijst heb ik ook nog voor je gevonden.
Allemaal films waarin autisme een rol speelt.

http://www.imdb.com/list/0sigYQ1Icp0/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bekendste is: Rainman met Dustin Hofman
Maar google vind er meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Speelfilms die over autisme gaan (maar niet over homoseksualiteit):
BenX
De eenzaamheid van de priemgetallen
De Dinoman en het Muziekmeisje

Verder heeft de NVA een aantal goede voorlichtingsfilms over autisme, waaronder een film over pubers,seksualiteit en autisme: Een zinnenprikkelend leven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'Adam' is ook een mooie film die gaat over het Asperger-syndroom. Een behoorlijk onbekende film, maar wel tof!