Wie kent deze film, die niemand schijnt te kennen?

Ik zoek een film,waarschijnlijk eind jaren 80. heb hem 1 keer ooit gezien 15 jaar geleden en sindsdien nooit meer gezien
Het verhaal is in grote lijnen als volgt.

De hersenen van mensen worden beperkt door middel van een hoofdband, die bijgesteld kan worden.
De hoofdpersoon is desondanks die hoofd band nog steeds te slim.

het midden stuk weet ik weinig meer van, maar aan het einde van de film schiet de hoofdpersoon zich live op tv door het hoofd. vervolgens zie je 2 jonge kinderen die een film kijken van dat moment, en dan hun hoofd ding afzetten zodat het dan een heftigere ervaring is

weet iemand de titel of heeft iemand die film laat het me weten:D

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

voor zover ik kan vinden:
Harrison Bergeron (1995)
Noord-Amerika, 2053. Prestatiedrang en individuele onderscheiding zijn uit den boze. Een elektrische hoofdband die iedere inwoner verplicht is te dragen, zorgt er voor dat intelligent denken onmogelijk wordt. Iedereen is gelijkwaardig en middelmatig, behalve Harrison. Hij is een briljante en gepassioneerde jongeman, op wie de hoofdband geen invloed heeft. De geheime regering, geleid door John Klaxon, besluit Harrison op te nemen in haar rangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
knap hoor :)
capthavoc
11 jaar geleden
petje af