Waarom heet een blue screen een blue screen terwijl het meestal een groen scherm is?

zon groen scherm waarvoor iemand acteert waarna er bijv een landschap achter de acteur word geprojecteerd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaat een blue screen en Green screen Toegevoegd na 1 minuut:
Als de persoon een groen draagt, bijvoorbeeld in de film green lantern, is het handig om een blue screen te gebruiken omdat anders het vak van het personage verdwijnt. je weet hoe green en blue screens werken hé?

Het beste antwoord

De reden dat het scherm OOK blue screen genoemd wordt (maar ook green screen overigens) is, omdat deze Chroma Key (de echte naam) zowel in het groen als blauw is :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zie hieronder het antwoord van Wikpedia:

"Chroma key (ook wel kleurwaarde of, kleurspecifiek, Blue key, Blue-screening, Green-screening en Green key) is een techniek die vaak wordt gebruikt binnen de filmwereld. Hierbij wordt als eerst een onderwerp gefilmd tegen een groene of blauwe achtergrond. Daarna kan men met kleurfilters, of tegenwoordig met computers, die achtergrond doorschijnend maken zodat het gefilmde object voor een andere achtergrond geplaatst kan worden."

Kennelijk lukt deze techniek zowel met blauwe als groene schermen.
11 jaar geleden
In principe maakt de kleur niet veel uit: het software op de computer vervangt de kleur simpelweg door de achtergrond. Het lijkt mij echter wel noodzakelijk dat de acteurs kleding dragen die de achtergrondkleur NIET bevatten… Anders krijg je een stuk achtergrond op de acteur ;)