Een film met daarin een boot die leeft. Bestaat die film

Ik had een keer een droom over een vrouw die riep: aaaaahhhh die boot leeft.

Weet iemand of die film bestaat en wat de naam dan van die film is als die bestaat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Elias is een bootje dat leeft... Is wel een kinderfilm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Triangle is een film waarbij de gebeurtenissen zich de hele tijd herhalen. Een groep vrienden botsen in de Atlantische Oceaan op de Aeolus, een oceaanlijner. Hoewel dit schip onbemand is, vaart het en gebeuren er vreemde dingen aan boord. In deze film leeft dit passagiersschip dus.

In onderstaande URL zie je een stukje van de film.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ghost ship (2002) maar weet niet of het de geesten aan boord, maar er gebeuren vreemde dingen aan boord. Ze worden gevangen gehouden door het schip.

Kamelen worden "het schip van de woestijn" genoemd.
Dokter Who reist in een telefooncel en dat is ook een levend schip. Verder zijn er meerder science fictions waarbij "het schip" vaak als levend wordt gezien, omdat er een intelligente computer in zit die zelfstandig kan denken. Star Trek heeft er vast ook een aflevering bij zitten.

Toegevoegd na 10 minuten:
Dokter Who is er trouwens in vele versies. Is ook al meerdere keren als serie op tv uitgezonden. De telefooncel is van binnen heel ruim en wordt voor zover ik weet als levend gezien, maar is ook een tijdmachine. Dokter Who is een tijdreiziger.

Toegevoegd na 13 uur:
Ook aan walvissen gedacht? Die zien er in films van binnen altijd uit als een schip of moet ik boot zeggen.
Het kan zelfs Nemo (tekenfilm) zijn.

Fijn zo'n minnende forummer zonder afzender....
Gaat het nu om een droomverklaring of wordt er een bestaande film gezocht?
Alleen in de laatste situatie is ook een gericht antwoord mogelijk. Er is heel veel materiaal gemaakt.
Ik ga ervan uit dat TO gewoon ooit in slaap is gevallen voor de TV en een film heeft mis gelopen. ;-)

Toegevoegd na 13 uur:
Nemo vervangen door Pinokkio waarin de vader gaat zoeken en een groot deel reist in een walvis.