Hoe lang duurt het gemiddeld om een bioscoopfilm te maken?

Een animatiefilm of een film met echte mensen bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.9K

Antwoorden (3)

Een film met echte mensen verschilt vaak...
sommige films worden binnen 3 weken gedraait,
sommige 6 maanden...
maar na alle effecten in de film etc etc duurt het meestal 1 a 1,5 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een animatie-/tekenfilm maken duurt veel langer dan een 'gewone" film met mensen.
Heb een reportage gezien waarin dit onderwerp behandeld werd en verteld werd dat het wel 3 jaar kon duren om te draaien en daarna uiteraard monteren en muziek eronder zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verschilt inderdaad heel erg! Maar als je de top10 films van 2011 neemt bijv. dan mag je uitgaan van een gemiddelde van 1,5 jaar per film.