Wie vertelde die romantische verhaal waarop de film titanic gebaseerd is? Kan ik die ergens vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

De film "de Titanic" is niet gebaseerd op een romantisch verhaal.
De film is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van een heel groot luxe cruiseschip, wat 100 jaar geleden
op zijn eerste reis verging.
Kort voor middernacht kwam het schip in aanvaring met een ijsberg; een deel van de stuurboordzijde werd op verscheidene plaatsen doorboord, en binnen drie uur was het schip gezonken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Titanic_(schip)

Voor de film is er een romantisch verhaaltje bij verzonnen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Titanic_(1997)

Toegevoegd na 23 minuten:
In de tweede link die ik geef, staat dit verhaal. Maar dat is het filmverhaal.
Niet het echte verhaal!
Rose DeWitt Bukater is geen echte persoon, maar een fictief karakter uit de film.

Er zijn een heleboel verhalen vertelt en de scriptschrijvers hebben daar een mooi filmverhaal van samengesteld.

Bukater werd deels gebaseerd op de kunstenares Beatrice Wood, die echter nooit op de Titanic heeft gevaren; evenmin als de blauwe Hope Diamond, die als inspiratiebron voor de Heart of the Ocean diende; ook de andere hoofdpersonages zijn (prachtig) verzonnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok

Andere antwoorden (1)

Een oude mevrouw hoorde een verhaal over een opgedoken tekening uit een kluis in het wrak van de Titanic. Zij herkent zichzelf (naakt met diamant) op de tekening die door CNN op tv getoond wordt.
Zo begint het verhaal. De oude mevrouw blijkt later de vrouwelijke hoofdrol (Kate Winslet) in de film te zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het verhaal dat de oude mevrouw vertelde was echt gebeurd aan het begin van de vorige eeuw (begin 1900) en door dat deze mevrouw haar hele geschiedenis kon vertellen, kon de film gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waar kan ik die verhaal vinden van die mevrouw?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jodokus: Je link werkt niet. Weil: In de link die ik geef, en die wel werkt, staat dit verhaal. Maar dat is het filmverhaal.
Niet het echte verhaal!
Rose DeWitt Bukater is geen echte persoon, maar een fictief karakter uit de film
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus er is geen echte verhaal die op de verzonnen verhaal lijkt van een echt iemaand die de ramp overleefde?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.
Lees maar even wat er hier staat: http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/8469